onsdag den 26. oktober 2011

Forfatterindens fetich

























Curlere i håret og frem med makeuppungen.
Forfatterinden kan bruge timer i byggemarkedet. Hun kigger på værktøj og diskuterer ydelsen og længden og kvaliteten.
Hun har altid høje hæle på og danser ned langs rækkerne med søm og skruer.

Butiksindehaveren bruger lang tid på forfatterinden, de står tæt og hun smiler og spørger til forretningen og varesortiment og hvordan det er at være del af en kæde. Og så vælger han værktøj for hende, lægger det i hendes kurv og følger hende op til kassen, og hun ler og han smiler og har brune øjne. To slibemaskiner og en ny lampe.

Og så er det at forfatterinden afslører sit sande jeg. Forfatterinden er en pruttepige. Hun må altid lige prutte lidt og butiksindehaveren ser så skuffet ud, at forfatterinden synker en klump.
Men hun får sine ti procent.

Forfatterinden smider de høje hæle, sætter strøm til og nyder styrken, larmen og potensen, mens spåner og slibestøv fyger om ørerne på hende.

SKRIVESTUE - Here I come....


4 kommentarer:

  1. Pyha, godt det var pruttepige, som i "krejler", for lige ved første læsning troede jeg at du gavde slået en prut ved kassen i Silvan :)

    God fornøjelse med arbejdet - både det ved computeren og det med slibemaskinen!

    SvarSlet
  2. Godt gået!

    Ikke nok med at Hotel Rudolph er blandt de 15 'must read' bøger som Femina anbefaler i det seneste nummer (sammen med bla. Jane Eyre - say no more!). Forfatterinden er også blevet nævnt som en 'dansk krimidame' i godt selskab med Julie Hastrup og Sara Blædel.

    Jeg gentager mig selv: Godt gået!

    SvarSlet
  3. ... og velfortjent i ørigt!

    SvarSlet
  4. Tak HellePelle :) Og jeg knokler løs på næste bog hver dag, det står mere sløjt til med at komme videre på skrivestuen...

    Og 1000 tak Anne :) Det lykkedes mig lige at få fingre i Femina fra sidste uge til min samling.

    SvarSlet